REGULAMIN LABORATORIUM BIZNESOWEGO
§ 1. Postanowienia ogólne
-
NiniejszyRegulaminokreślazasadyuczestnictwawwydarzeniachorganizowanych w ramach Laboratorium Biznesowego Justyny Liber oraz rodzaje, zakres i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Portalu https://justynaliber.pl/.
-
NiniejszyRegulaminzostałopracowanynapodstawieobowiązującychprzepisów prawa, w szczególności z uwzględnieniem przepisów:
1) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2019 r. poz. 123 z późn. zm.);
2) ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000 z późn. zm.);3) ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2018 r. poz. 1954 z późn. zm.);
4) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). -
NapotrzebyniniejszegoRegulaminuużyteponiżejokreśleniaoznaczają:
1) Administrator - GTS Justyna Liber z siedzibą w Sosnowcu(41-203) przy ul. Baczyńskiego 70/3, REGON: 241619840, NIP: 95413291532) Laboratorium Biznesowe –wszelkie usługi oferowane przez Administratora, mające na celu edukację w zakresie organizacji wydarzeń, w szczególności strona internetowa działająca pod adresem https://justynaliber.pl, Konferencja, szkolenie, konsultacje dla liderów czy różnego rodzaju materiały dydaktyczne;
3) Bilet– potwierdzenie umowy zawartej przez Użytkownika z Administratorem zapewniającej prawo Użytkownika do udziału w wydarzeniu realizowanym przez Administratora w ramach Laboratorium Biznesowe;
4) Danych Osobowych - rozumie się przez to podstawowe dane o Użytkowniku, m.in. imię, nazwisko, e-mail, telefon; oraz inne dane niezbędne do organizacji Laboratorium Biznesowego, dzięki którym możliwe jest określenie tożsamości w sposób bezpośredni lub pośredni;
5) Konferencji – rozumie się przez to wydarzenie o nazwie Konferencja dla liderów odbywające się we wskazanej dacie i miejscu, organizowane przez Administratora;
6) Plikach Cookies (tzw. ciasteczkach) – rozumie się przez to dane informatyczne stanowiące, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w Urządzeniu Użytkownika i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Portalu;
7) Potwierdzenie – komunikat wysyłany pocztą elektroniczną przez Administratora w odpowiedzi na zgłoszenie dokonane w ramach Rejestracji;
8) Portal – oficjalna strona internetowa Laboratorium Biznesowego mająca na celu promocję wydarzeń, umożliwienie Użytkownikom zarejestrowania się na dane wydarzenie, zakup Biletów oraz świadczenie usług drogą elektroniczną przez Administratora w ramach strony internetowej znajdującej się pod a d r e s e m : h t t p s : / / j u s t y n a l i b e r . p l ;
9) Rejestracja – proces zgłoszenia chęci udziału w szkoleniu dla liderów, konsultacjach dla liderów, Konferencji oraz zgłoszenia chęci otrzymania e- booka lub informacji o przedpremierowym zamówieniu książki, a także zgłoszenia chęci otrzymywania Flowlettera;
10) Użytkownik – osoba korzystająca z Portalu i Usług oferowanych przez Administratora w ramach Laboratorium Biznesowego;
11) Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j.: Dz. U. 2013 r., poz. 1422), oferowane Użytkownikom w ramach Portalu przez Administratora, w tym w szczególności:
a) Rejestracja udziału w szkoleniu dla liderów, konsultacjach dla liderów czy Konferencji poprzez wypełnienie stosownego formularza znajdującego się pod adresem: https://justynaliber.pl;
b) udostępnienie e-booka;
c) przesłanie informacji o przedpremierowym zamówieniu książki;
d) flowletter – usługa dostarczania przez Organizatorów informacji dotyczących Konferencji lub usług oferowanych przez Organizatorów;
e) sprzedaż Biletów na wydarzenia organizowane w ramach Laboratorium Biznesowego przez Administratora.
-
PrzepisyniniejszegoRegulaminumajązastosowaniedoUżytkowników,atakżedo wszelkich innych osób lub podmiotów korzystających w jakikolwiek sposób z Portalu.
-
Portalorazwszystkiezawartenanimtreści,niezależnieodformyichprezentacji, stanowią własność Administratora. Administrator jest uprawniony do dodawania nowych treści, modyfikowania treści już zamieszczonych na Portalu a także do usunięcia tych treści w całości lub w części. Kopiowanie treści Portalu, ich dystrybucja i inny użytek zawartości bez uprzedniej zgody Administratora są zabronione.
-
WramachPortalumogązostaćzamieszczoneinformacjeousługachświadczonych przez osoby trzecie. Usługi takie będą oznaczone przez wskazanie logo lub znaku towarowego podmiotu świadczącego taką usługę lub zamieszczenie hiperłącza do strony internetowej danego podmiotu.
-
Użytkownikoświadcza,żewszczególnościniebędziewykorzystywaćPortaludo umieszczania treści, które:
1) naruszają prawo własności intelektualnej lub inne prawa innych podmiotów (w tym Administratora);
2) naruszają przepisy lub regulacje powszechnie obowiązujące;
3) są szkodliwe, nielegalne, nieprawdziwe czy nieprzyzwoite;4) zagrażają bezpieczeństwu Użytkowników;
5) naruszają bezpieczeństwo sieci komputerowej; 6) zakłócają prawidłowe działanie Portalu.8. Naruszeniektóregokolwiekzpostanowieńust.8niniejszegoparagrafustanowi podstawę do odebrania Użytkownikowi prawa do korzystania z Portalu lub
dostępu do niego.
§ 2. Zgłoszenie udziału w wydarzeniu organizowanym w ramach Laboratorium Biznesowego
-
DokonanieRejestracjijestjednoznacznezezłożeniemoświadczeniawolio zawarciu z Organizatorami umowy o uczestnictwo w szkoleniu dla organizatorów, konsultacjach dla organizatorów czy Konferencji, zgodnie z niniejszym Regulaminem. Dokonanie Rejestracji oznacza również akceptację postanowień niniejszego Regulaminu oraz zasad uczestnictwa w wybranym wydarzeniu organizowanym w ramach Akademii Organizatora przez Administratora. W przypadku dokonania Rejestracji udziału w Konferencji Użytkownik zobowiązuje także do dokonania opłaty za udział w Konferencji, zgodnie z § 3. Regulaminu
-
Rejestracjinależydokonaćnajpóźniejna1dzieńprzeddniemrozpoczęcia wydarzenia organizowanego w ramach Akademii Organizatora.
-
Użytkownikzobowiązujesiędopoprawnegoorazzgodnegozestanem rzeczywistym wypełnienia formularza rejestracyjnego.
-
Administratornieponosiodpowiedzialnościzaszkodywynikającez wprowadzenia do formularza rejestracyjnego błędnych danych przez Użytkownika.
-
AdministratorwysyłaUżytkownikowiPotwierdzenieniepóźniejniżw terminie 10 (dziesięciu) dni od upływu terminu dokonania Rejestracji, o którym mowa w §2 ust. 1.
-
OtrzymującPotwierdzenieUżytkownikuzyskujestatusuczestnika Konferencji. Uzyskanie statusu uczestnika uzależnione jest od dokonania opłaty za udział w Konferencji na zasadach opisanych w § 3. niniejszego Regulaminu.
-
AdministratormaprawoodmówićUżytkownikowiudziałuwKonferencji bez podania przyczyny. Administrator nie ma obowiązku wysyłania informacji o odmowie Potwierdzenia do Użytkowika, których nie zakwalifikował do udziału w Konferencji.
-
WwypadkuniezakwalifikowaniadoudziałuwKonferencjiAdministrator niezwłocznie zwraca dokonaną przez Użytkownika opłatę za udział w Konferencji.
-
Administratorzastrzegasobieprawodopublikowanianazw przedsiębiorstw oraz imion i nazwisk osób biorących udział w Konferencji.
§ 3. Płatności
-
UżytkownikjestzobowiązanydodokonaniaopłatyzaudziałwKonferencjiw postaci zakupienia Biletu na Konferencję zgodnie z ceną podaną na stronie internetowej Administratora.
-
TerminoweuregulowanieopłatyzaudziałwKonferencjijestwarunkiemuzyskania Potwierdzenia oraz udziału w wydarzeniu.
-
OpłatęzaudziałwKonferencjinależywnieśćdodniazamknięciaRejestracji,z tym że Administrator zastrzega sobie możliwość zamknięcia Rejestracji po wyczerpaniu limitu miejsc.
-
PootrzymaniuwpłatyAdministratorwystawifakturęVATzuwzględnieniem należnego podatku. Faktura wystawiana jest w ciągu 7 (siedmiu) dni od otrzymania płatności przez Administratora.
-
DokonanieopłatyzaudziałwKonferencjijestmożliwenastronieinternetowej: https://justynaliber.pl/konferencja/koszyk/krok-1, poprzez środki płatności udostępnione przez Administratora za pośrednictwem Portalu.
-
Administratornieponosiodpowiedzialnościzaprawidłowąobsługępłatnościprzez operatorów płatności, a w szczególności PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, 60-166 Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 186, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399,posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 779-23-08-495, o kapitale zakładowym w wysokości 4.944.000 PLN, opłaconym w całości; krajowa instytucja płatnicza nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych pod numerem IP1/2012(dalejjako„PayUS.A.”)czy InpayA/S,Toldbodgade55B,1253KCopenhagen,Denmark (dalej jako „Inpay A/S”); oraz wystawców i akceptantów kart kredytowych. Administrator zachęca Użytkowników do zapoznania się z politykami prywatności oraz z regulaminami PayU S.A. oraz Inpay A/S przed dokonaniem płatności.
-
Użytkownikzobowiązanyjestdodokonaniapłatnościzewskazaniemswoich danych umożliwiających jego identyfikację oraz do wskazania danych do faktury.
-
UżytkownikmożewceluprzekazaniaAdministratorowidanych,októrychmowaw ust. 7 niniejszego paragrafu, dokonać Rejestracji za pomocą profilu utworzonego na portalu społecznościowym Facebook działającym pod adresem: https://facebook.com/ lub na portalu Laboratorium Biznesowe działającym pod adresem https://justynaliber.pl/.
-
UżytkownikbiorącyudziałwKonferencjiobowiązanyjestposiadaćprzysobie Potwierdzenie i w razie wątpliwości okazać je.
§ 4. Rezygnacja z uczestnictwa w Konferencji
-
WprzypadkurezygnacjizuczestnictwawKonferencjiUżytkownikowinie przysługuje zwrot opłaty rejestracyjnej w ramach odstąpienia od umowy.
-
UżytkownikmożeprzenieśćuprawnieniazzakupionegoprzezsiebieBiletunainny podmiot. W celu załatwienia formalności z tym związanych należy kontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: info@justynaliber.pl.
§ 5. Zmiana i odwołanie Konferencji
-
AdministratorzastrzegasobieprawododokonywaniazmianKonferencji.W szczególności zmiany mogą dotyczyć: miejsca konferencji, czasu jej trwania czy programu Konferencji.
-
AdministratorzastrzegasobieprawodoodwołaniaKonferencjiwkażdymczasie bez podania przyczyny.
-
Wprzypadkuzaistnieniaokolicznościwskazanychwust.1lub2powyżej, Administrator opublikuje stosowną informację na Portalu oraz poinformuje o tym Użytkowników, którzy zakupili Bilet upoważniający do udziału w Konferencji: e-mailem, wiadomością sms lub telefonicznie na numer telefonu podany przez Użytkownika w formularzu rejestracyjnym.
-
Administratorniepokrywautraconychkorzyścianikosztów,jakieUżytkownik poniósł w związku ze zmianami opisanymi w ust. 1 lub 2 powyżej.
-
AdministratorzwróciUżytkownikomwniesioneopłatyrejestracyjnewterminie14 (czternastu) dni od daty podjęcia decyzji o odwołaniu Konferencji i poinformowania o powyższym odpowiednich Użytkowników.
§ 6. Flowletter
-
ChcąckorzystaćzdostarczanejprzezAdministratorówusługiFlowlettera, Użytkownik zobowiązany jest wyrazić chęć jego otrzymywanie poprzez udostępnienie swojego aktualnego adresu e-mail w przeznaczonym do tego miejscu na stronie internetowej oraz kliknięcie odpowiedniego przycisku potwierdzającego wolę otrzymywania Flowlettera.
-
UmowaoświadczenieusługidostarczaniaFlowletterazostajezawartazchwilą potwierdzenia przez Użytkownika woli otrzymywania Flowlettera poprzez kliknięcie w link aktywujący przesyłany przez Administratorów na podany przez użytkownika adres e-mail.
-
KorzystaniezusługiFlowletterawymagazapoznaniasięprzezUżytkownikaz Polityką Prywatności.
-
OterminiewysyłkiitreściFlowletteradecydujeAdministrator.
-
UżytkownikmożewkażdymczasiezrezygnowaćzotrzymywaniaFlowlettera
poprzez kliknięcie w link dezaktywacyjny znajdujący się w każdej wiadomości e-mail zawierającej Flowlettera iprzesyłanej do Użytkownika albo poprze zgłoszenie takiego żądania do Administratora.
§ 7. Szczególne postanowienia dotyczące umów z konsumentami
-
Utrwalenie,zabezpieczenie,udostępnienieorazpotwierdzenieUżytkownikowi będącemu konsumentem treści zawieranej z Administratorem umowy następuje poprzez przesłanie Użytkownikowi wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie zawarcia umowy na odległość w rozumieniu art. 21 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827).
-
Napodstawieart.38pkt12i13ustawyzdnia30maja2014r.oprawach konsumenta Użytkownikowi będącemu konsumentem nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej z Administratorem na odległość.
§ 8. Dodatkowe informacje o Usługach świadczonych drogą elektroniczną
-
Administratorzapewniadziałaniesystemuteleinformatycznego,którymsię posługuje w taki sposób, że każdy Użytkownik Portalu może nieodpłatnie zakończyć w każdej chwili korzystanie z Usługi.
-
Administratorzapewniadziałaniesystemuteleinformatycznego,którymsię posługuje, w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieuprawnionych do treści przekazu składającego się na Usługę, w szczególności przy wykorzystaniu technik kryptograficznych.
-
AdministratorzyzapewniająjednoznacznąidentyfikacjęstronUsługiświadczonej drogą elektroniczną oraz potwierdzenia faktu przystąpienia Użytkownika do korzystania z Usług zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
-
Administratorzyzastrzegają,żekorzystaniezUsługświadczonychdrogą elektroniczną może wiązać się z ryzykiem. Ewentualne zagrożenia związane z
korzystaniem z tych Usług, a także środki techniczne dostępne w celu ich
zminimalizowania, opisane zostały w Załączniku do niniejszego Regulaminu.
-
Zaktualnąinformacjąofunkcjiiceluoprogramowanialubdanychniebędących składnikiem treści Usług, wprowadzanych do systemu teleinformatycznego,
którym posługuje się Użytkownik (Pliki cookies), można zapoznać się w Polityce
Prywatności.
-
CelemskorzystaniazUsług,użytkownikPortaluwinienspełnićnastępujące
wymagania techniczne, niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Administratora:
1) przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersjach 10 i wyższych lub Opera w wersjach 12.1 i wyższych lub Firefox w wersjach 16 i wyższych lub Google Chrome w wersji 26 i wyższych lub Safari 6.1 lub wyższy, z włączoną obsługą javascript oraz Plików cookies;
2) posiadanie konta poczty elektronicznej (e-mail).
-
Administratorniegwarantujeprawidłowegodziałaniasystemu
teleinformatycznego na urządzeniach przenośnych.
§ 9. Odpowiedzialność Użytkowników
-
WyrażeniechęciprzezUżytkownikanaświadczenieUsługoferowanychwramach Laboratorium Biznesowego, a zwłaszcza zgłoszenie przez Użytkownika udziału w Konferencji lub zakup Biletu na Konferencję, jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
-
KosztprzejazdunaKonferencjęorazkosztypobytuUżytkownikpokrywawe własnym zakresie.
-
PodczasKonferencjiAdministratormożeprzeprowadzaćsesjefotograficzneisesje wideo. Uczestnictwo w Konferencji jest połączone z wyrażeniem zgody na wykorzystywanie wizerunku. Osoba, która takiej zgody nie wyraża, zobowiązana jest do poinformowania Administratora o braku zgody poprzez wiadomość wysłaną na adres e-mail: info@justynaliber.pl, niezwłocznie po dokonaniu Rejestracji lub zakupie Biletu.
-
Administratornieponosiodpowiedzialnościzaszkodypowstałezwiny Użytkowników podczas Konferencji. Użytkownik biorący udział w Konferencji ponosi pełną odpowiedzialność prawną i majątkową za szkody spowodowane swoim działaniem lub zaniechaniem.
§ 10. Odpowiedzialność Administratora
-
Administratorzobowiązujesiędodołożeniawszelkichstarańcelemzapewnienia działania Portalu bez jakichkolwiek zakłóceń, jednakże Administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za zakłócenia funkcjonowania Portalu spowodowane awarią, siłą wyższą lub niedozwoloną ingerencją Użytkowników.
-
Wprzypadkachszczególnych,mającychwpływnabezpieczeństwolubstabilność systemu teleinformatycznego, Administratorzy mają prawo do czasowego zaprzestania bądź ograniczenia świadczenia usług elektronicznych, bez wcześniejszego powiadomienia o tym użytkowników Portalu. W szczególności Administrator jest uprawniony do przeprowadzenia prac konserwacyjnych mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności systemu teleinformatycznego. Użytkownikowi nie przysługują żadne roszczenia w związku
z przerwą lub zaprzestaniem świadczenia usług elektronicznych przez
Administratora.
-
Administratormapraworównieżzaprzestaćświadczeniausługelektronicznychw
każdym czasie, jeżeli takie uzasadnione żądanie zostanie zgłoszone wobec któregokolwiek z nich przez dostawcę Internetu lub inny uprawniony podmiot. Z zastrzeżeniem odpowiednich przepisów prawa oraz niniejszego Regulaminu, Administrator nie odpowiada za szkody spowodowane wadliwym działaniem systemu transmisji, w tym awariami sprzętu, opóźnieniami i zakłóceniami przesyłu informacji.
-
Administratornieponosiodpowiedzialnościzatreśćstroninternetowych,do których hiperłącza zostaną zamieszczone w ramach Portalu. Administrator zastrzega, iż nie mają wpływu na zawarte na tych stronach treści ani tych treści nie weryfikuje.
4. Administratorposiadanarzędziasłużącedoanalizowaniaruchuoraz nieautoryzowanych działań Użytkowników i tym samym zastrzega sobie prawo do blokady pojedynczych adresów IP, całych przedziałów adresów IP (części lub całości podejrzanych sieci), a nawet całych regionów, z których według Administratora mogło nastąpić działanie Użytkowników niezgodne z przeznaczeniem i użytkowaniem Portalu.
§ 11. Ochrona Danych Osobowych
-
AdministratoremDanychOsobowychUżytkownikówjestGTSJustynaLiberz siedzibą w Sosnowcu(41-203) przy ul. Baczyńskiego 70/3, REGON: 241619840, NIP: 9541329153
-
DaneOsoboweUżytkownikówsąprzetwarzanezgodniezpostanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem Danych Osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danychosobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000).
-
SzczegółowezasadydotycząceprzetwarzanaDanychOsobowychUżytkowników Portalu opisane są w Polityce Prywatności.
§ 12. Reklamacje
-
UżytkownikPortalumaprawodozgłoszeniareklamacjiUsługświadczonychprzez Administratora.
-
ReklamacjęUsługmożnazgłosićpoprzezwiadomośće-mailprzesłanąnaadres info@justynaliber.pl.W celu przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji należy w zgłoszeniu reklamacyjnym podać krótko przyczyny uzasadniające reklamację oraz dane kontaktowe osoby zgłaszającej reklamację, w tym imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres zamieszkania lub adres e-mail.
-
Administratorniezwłocznie,leczniepóźniejniżwterminie14(czternastu)dni rozpatruje reklamacje Usług i udziela odpowiedzi na adres poczty elektronicznej, podany w zgłoszeniu reklamacji.
-
WszelkiereklamacjedotyczącewydarzeńorganizowanychwramachLaboratorium Biznesowego przez Administratora, tj. szkolenia dla liderów, konsultacji dla liderów, Konferencji, powinny być zgłaszane Administratorowi w formie pisemnej,
listem poleconym za na adres siedziby Administratora lub w formie elektronicznej na adres e-mail: info@justynaliber.pl, nie później niż w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia udziału w wydarzenia.
-
Administratorniezwłocznie,leczniepóźniejniżwterminie30(trzydziestu)dni rozpatruje reklamacje dotyczące wydarzeń organizowanych w ramach Laboratorium Biznesowego przez Administratora i udziela odpowiedzi pisemnie lub na adres poczty elektronicznej, podany w zgłoszeniu reklamacji.
-
ZgodniezRozporządzeniemParlamentuEuropejskiegoiRady(UE)nr524/2013z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) w wypadku, gdy Użytkownik będący konsumentem składa reklamację co do jakości Usług oferowanych przez Administratora, a Administrator nie uzna roszczenia, Użytkownik może wówczas skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
-
Dopozasądowychsposobówrozpatrywaniareklamacjiidochodzeniaroszczeń należą m.in.
1)postępowanie przed stałym polubownym sądem konsumenckim działającym przy Inspekcji Handlowej;
2) wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej;
3)interwencja powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);4) rozstrzyganie sporów on-line, za pomocą środków komunikacji elektronicznej (ang. Online Dispute Resolution) przez podmioty ODR. Platforma, o której mowa w zdaniu poprzenim niniejszego punktu, znajduje się pod adresem:https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home .chooseLangua ge.
-
Szczegółoweinformacjedotyczącemożliwościskorzystaniapozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
§ 13. Postanowienia końcowe
-
AdministratorzastrzegasobieprawodozmianytreściRegulaminu.Owszelkich zmianach Regulaminu Administrator będzie informować z siedmiodniowym wyprzedzeniem na stronie głównej Portalu.
-
Użytkownik,którynieakceptujezmienionychpostanowieńRegulaminu,powinien zaprzestać korzystania z Portalu i świadczonych przez Administratora.
-
WsprawachnieuregulowanychniniejszymRegulaminemzastosowaniemają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
-
NiniejszyRegulaminwchodziwżyciezdniem27styczen2020r.
Załącznik do Regulaminu
Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną
Administratorzy, wykonując obowiązek z art. 6 pkt 1) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną.
Informacja niniejsza dotyczy zagrożeń, które mogą wystąpić jedynie potencjalne, ale które powinny być brane pod uwagę, mimo stosowania przez Administratorów środków zabezpieczających infrastrukturę Administratorów przed nieuprawnionym działaniem osób trzecich.
Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą:
− złośliwe oprogramowanie (ang. malware) – różnego rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany (konie
trojańskie), keyloggery, dialery;
− programy szpiegujące (ang. spyware) – programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je - zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody - autorowi programu;
− spam - niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze reklamowym;
− w yłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod
godną zaufania osobę lub instytucję (ang. phishing);
− w łamania do systemu teleinformatycznego użytkownika z użyciem m.in. takich narzędzi hakerskich jak exploit i rootkit.
Użytkownik, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy. Program taki winien być stale aktualizowany.
Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną zapewniają także:
− w łączona zapora sieciowa (ang. firewall),
− aktualizacja wszelkiego oprogramowania,
− nieotwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia,
− czytanie okien instalacyjnych aplikacji, a także ich licencji,
− wyłączenie makr w plikach MS Office nieznanego pochodzenia,
− regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i antymalware,
− szyfrowanie transmisji danych,
− instalacja programów prewencyjnych (wykrywania i zapobiegania włamaniom),
− używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła.